diumenge, 19 de desembre del 2010

Guia dels Vins de Catalunya 2011

Aquest dijous es va presentar la nova edició de la guia de vins de Catalunya. Una nova edició que mostra una feina molt important per part de l'equip del Jordi i la Silvia.
A destacar l'acte de presentació, on van ser-hi els 112 vins amb puntuació superior a 9,40 punts, amb una menció especial pel Joan Asens, que va ser el gran triomfador amb el seu Les Pujoles d'ull de llebre.
Entre aquests més ben puntuats, el Priorat amb una puntuació més alta era el Destrankis del Jordi Aixalà, però voldria centrar-me en altres aspectes, només per ser constructiu.

PRIMER: Què ens passa als catalans? Es presenta una guia que arriba a la seva 3ª edició, i molts cellers dels més representatius no estan a la guia. I els mitjans? Només vaig trobar-me la gent de VADEVI, i no vaig veure ni gent de La Vanguardia, el Periodico, etc, i ja no parlem de la televisió i la radio.

SEGON: En que pensa l'organitzador de l'event? No és el millor moment el mes de Desembre per presentar en societat una guia d'aquest nivell, doncs la majoria de botiguers estan en plena campanya, i seria bo que estesin presents en un event com aquest.

I que consti que a mi les guies no m'agraden, com ja sabeu, i que podem estar d'acord en que ens agradi o no com es fa aquesta en concret.

PERDONEU, PERÒ ALGÚ HO HAVIA DE DIR!!!!!

3 comentaris:

  1. Bon dia.. Jo soc un amateur del tema i poc relacionat amb el món del vi, fora del meu cercle... Però intueixo que alguna cosa passa, perquè un fet important com aquest, quedi com silenciat. No tinc ni idea i m'agradaria que algú m'ho expliqués. I em sabria greu que fossin les enveges de sempre de "com que ho has fet tu i no jo... ara no jugo", tan típiques al nostre país.
    En quant al tema de que no es bona época per les botigues, estic d'acord, docs ahir mateix parlant del tema amb el propietari d'una botiga de vins, em deia el típic "aquests dies anem mlt enfeinats".

    ResponElimina
  2. Us vull aclarir els punts que comenteu:
    1. Per problemes interns de l'editorial no ha sortit el llibre fins el 16 de desembre, i no el dia que corresponia, cap al 20 de novembre, que és el que tocava. Per l'any que ve les coses canviaran,però no es podia fer la festa abans d'aquesta data atès que el llibre no era a les llibreries.
    2. L'espai es redimensionarà, perquè no s'esperava la gentada que va venir. Prometem més eficàcia l'any que ve.
    3. Malauradament, el Ricard encerta de ple en la qüestió dels mitjans. El cas de ramon francàs amb La Vanguardia és aquest, i Meritxell Falgueres no ha contestat ni tan sols a la invitació. Per altra banda, les televisions que havien confirmat la seva presència (tele5, tv3 i tve) van prioritzar els fets d'Olot per la seva parrilla; contra això no hem pogut fer res.

    Gràcies per la vostra actitud constructiva i positiva. Treballem per gent com vosaltres dos, sobre tot.

    Jordi Alcover Mestres

    ResponElimina
  3. Gràcies per la resposta Jordi. El tema La Vanguardia em va desorientar.. El tema Meritxer Falguera, que vols que et digui?... No deixa de ser una (de tantes) persones que enten de vins... però que amb el rollo mediàtic, sembla que sigui una "celebrity".. :)).

    ResponElimina

 
Wine Blogger