dissabte, 6 de març del 2010

Sortir a mejar alguna cosa per Lleida

La meva feina em fa voltar una mica, i aquesta setmana he estat a Lleida, gaudint dels bons vins i la bona cuina, així que ara us comentaré dos llocs on val la pena deixar-s'hi caure.

ZEKE

Papes fantàstiques, on mana la qualitat del producte, i una bona elaboració. Tenen vins per copes, i una selecció de vins fantàstica. Recordo una llobina salvatge, molt ben feta, conservant aquell punt cru en el centre, les anxoves i la ventresca que eren d'una gran qualitat. La veritat és que tot estava molt bo, i per beure Ekam de Castell d'Enclús. Es tracta d'un vi fresc i floral, de fàcil beure i molt ben fet, tot i que no és el meu estil de vins, però amb les tapes que varem fer, va encaixar fantàsticament bé.

D-Vinis

Aquí també us recomano les tapes, que també són molt bones, tot i que el festival arriba quan t'asseus a taula. Però en aquest cas vaig tenir el privilegi de pode fer un sopar de maridatge que l'Àlex, va preparar i que em va deixar al·lucinat.
Una aperitius amb uns raviolis efímers i una crema de mascarpone deliciosos, que varem maridar amb el Brunus Rosat 2009, que amb aquell punt làctic que té i la fruiteta que dona, varen casar molt i molt bé.
Amb els primers, uns “carabineros” cobre una crema de calçots, el meu estimat Nelin, que va acompanyar-me fins al final del dinar, amb fruita tropical, codonyat, mel, flors, i un mineral que em portava al meu poble. Sense cap mena de dubte, el triomfador de la nit.
Després un tataki de tunyina super bo, i que el Augustus Cabernet franc va fer encara més deliciós.
I per acabar, abans de les postres, un “cochinillo” que va lligar molt i molt bé amb el Manyetes 2005, de la mateixa manera que el “Culan” farcit de garnatxa negra.
Us recomano que hi aneu qualsevol dia a fer unes tapes, a provar el menú diari, o, si s'escau, a menjar a la carta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

 
Wine Blogger