diumenge, 23 d’agost del 2009

Blancs del Priorat



Aquesta setmana ha apretat la calor, i tant al restaurant com a la botiga, els blancs han augmentat el seu protagonisme.

Els blancs del Priorat, de produccions molt limitades, al grau alcoholic, i normalment de caràcter sec, en la seva gran majoria amb fermentacions en bòtes de fusta, i en molts casos amb una certa criança.

Són vins pensats en la seva gran majoria per fer-ne guarda, i per exemple, aquesta setmana, al restaurant, hem servit un Nelin 2006 i un Nelin 2007, i sense cap mena de dubte estava més bò el 2006, i a part de les fruites tropicals, les flors i la pissarra, tenia molta més complexitat. De la mateixa manera, fa poques setmanes varem servir un Enllaç del 2005, i va ser un festival, el viognier i la garnatxa s'entenen perfectament, i l'ampolla els dona un acabat fantàstic.

Recomano que tant l'Enllaç, com el Nelin o el Closa Batllet Blanc, els decanteu nomès per trencarlos, just en el moment de servirlos. Per exemple, el Coma alta de Mas d'en Gil, jo no he cregut necessari decantar-lo, però ja li preguntaré a algún dels propietaris, per tal que em doni la seva opinió.

Per un altra banda, tenim blancs més frescos com podrien ser Les Brugueres o el Mas d'en Compte Blanc, que tot i es poden veure d'un any per l'altre, semblen més interesants, en la meva modesta opinió, el primer any. en aquest grup, tot i no ser Priorat, no em voldria deixar el Tretze de Mas de la Casadora, un Montsant de Garnatxa Blanca, que té una relació qualitat preu força interesant.

Preveu-los i ja em direu!!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

 
Wine Blogger